Oud deelnemers van 'Heel Holland Bakt' komen naar Ridderkerk. Inzet: Joop en Beb van Vliet zullen de taarten van thuisbakkers beoordelen

Lokale bakkers gezocht voor LEKKER

RIDDERKERK - Zaterdag 23 oktober is er LEKKER Ridderkerk. “Eindelijk mogen we weer een evenement organiseren” zegt Ruud Scheenjes van de stichting BIZ Winkelhart Ridderkerk, die samen met Cees van Veen verantwoordelijk is voor de evenementen in het Winkelhart.

Na anderhalf jaar niks hebben mogen organiseren zijn ze blij dat ze het Winkelhart weer impulsen kunnen geven en weer wat gezelligheid kunnen terug brengen. LEKKER is altijd een groot succes met Beleving, Proeven en Genieten. Elk jaar is er een thema aan verbonden. Dit jaar is dat “Europa”. Op het Sint Jorisplein komt er een tent waarin 10 voormalige deelnemers van ‘Heel Holland Bakt’ ieder 1,5 meter taart gaan maken waarbij een ieder een land kiest voor de opmaak of smaak van de taart.

Thuisbakkers

De organisatie geeft ook de kans aan thuisbakkers om mee te doen. Men kan thuis een taart bakken waarin het thema Europa in terugkomt. Deze taart krijgt dan zaterdagochtend 23 oktober om 11.00 uur een plekje in de etalage van het voormalige Dolcispand. De taarten zullen worden beoordeeld door een jury, bestaande uit (de Ridderkerkse Robért en Janny) meesterbakker patissier/chocolatier Joop van Vliet geassisteerd door zijn vrouw Bep.

De taarten worden in de middag aangesneden en aan de bezoekers van LEKKER Ridderkerk uitgedeeld. Wie mee wil doen moet zich vóór 19 oktober aanmelden via: winkelhartridderkerk@live.nl. De eerste 50 aanmeldingen krijgen een uitnodiging voor deelname. Lees wel eerst alle voorwaarden op de website: www.winkelhartridderkerk.nl. Er zijn vele mooie prijzen te winnen. De hoofdprijs is een keukenmixer van Kitchenaid t.w.v. € 449,00. Dus bij deze zeggen we alvast: “Bakkers klaar? Bakken maar”.