Burgemeester Attema bij het echtpaar Visser

Visser-Bender echtpaar zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Vanwege corona was het anderhalf jaar niet mogelijk, maar maandagmiddag kon burgemeester Anny Attema weer op felicitatiebezoek bij een jubilerend bruidspaar. De ‘primeur’ was voor het echtpaar Visser-Bender in Bolnes.

Hun jawoorden klonken op 4 oktober 1961 in Rotterdam. De bruid werkte als etaleuse voor verschillende winkels in de stad en verkocht hoeden voor Maison van den Brink. De bruidegom was in dienst van V&D terwijl hij daarnaast een studie beeldende kunst deed. Hij behaalde op de academie ook zijn docentendiploma, maar maakte carrière in de reclamewereld.

Het beeldmerk van Napoleon snoep is van zijn hand. Jarenlang had hij zijn eigen reclamebureau in Ridderkerk, eerst boven ‘de Bas’ in Bolnes en daarna in Rijsoord. De bekendheid met Ridderkerk deed het paar ook kiezen voor een woning aan de Leklaan.