Mooie steentjes, maar hoe werkt het?

Mahjongclub komt met cursus in de bibliotheek

RIDDERKERK - Op zaterdag 16 oktober wordt er informatie over Mahjong gegeven in de bibliotheek van Ridderkerk. Leden van de Mahjongclub Tsumo zijn van 10.00 tot 13.00 uur aanwezig om alles over dit spel te vertellen. Belangstellenden kunnen het spel ook (leren) spelen.

Mahjong is een spel afkomstig uit China en bestaat al heel lang. In China kent iedereen het en het wordt overal gespeeld, op straat, in het park en thuis. “Vaak hoor ik de opmerking: Ik heb nog een mooi Mahjongspel liggen, het ziet er mooi uit. Mooie steentjes met mooie afbeeldingen. Ik heb echter geen idee hoe het spel werkt” zegt clubvoorzitter Janco Onnink.

De Mahjongclub Tsumo bestaat inmiddels bijna zes jaar en iedere week wordt er Mahjong gespeeld in Hendrik Ido Ambacht. Momenteel heeft de club 25 enthousiaste leden. Er zijn ruim 20 clubs in Nederland. Er is ook een Nederlandse Majhongbond (www.mahjongbond.org). Regelmatig worden er toernooien gehouden voor spelers uit het gehele land.

Mahjongcursus

Voor mensen die het spel willen leren biedt de Ambachtse Mahjongclub ook een cursus aan. In zes avonden leert men alle regels van het spel en kan men het tegen andere mahjongers opnemen: “Door het spelen leer je je eigen strategie en wordt het spel nog leuker.”

De volgende cursus start op 28 oktober. Alle belangstellenden zijn zaterdag van harte welkom in de bibliotheek. Voor meer informatie: j.onnink@xs4all.nl