Carine en Charlotte gaan leuke activiteiten verzorgen

Creatieve uren bij In Mind & Body

RIDDERKERK - Woensdag 3 november start de Stichting In Mind & Body in Ridderkerk met uitbreiding van de kinderactiviteiten. In de voormalige huishoudschool kunnen kinderen met een creatief uur onder leiding van Carine aan de slag met diverse (recycle) materialen & thema’s uit de natuur en seizoenen.

Carine, een ervaren juf uit het basisonderwijs, vindt het mooi om te zien als kinderen met hun handen bezig zijn en zo meer uit hun hoofd komen. “Ze zijn dan even helemaal in het hier en nu. Soms knutselen we niet voor onszelf maar voor een ander, voor mensen die wel wat aandacht en liefde kunnen gebruiken. Iets wat volledig bij de stichting past” zegt ze over deze nieuwe activiteit.
Onder leiding van Charlotte wordt gestart met “Eigen Wijze Expressie”. Dit zijn theaterlessen voor kinderen uit groep 1 t/m 3 en 4 t/m8, die gezamenlijk gaan werken aan een eindproduct: Werkelijk alles wordt uit de (kleding)-kast gehaald om alle magie van het spel maximaal in te zetten. Ze leren zich presenteren, in te leven en te uiten. Uiteraard met veel lol. Na afsluiting van een periode mogen ze hun eindproduct laten zien aan de buitenwereld, ook hier kijken we graag naar de mensen die het nodig kunnen hebben.”
Voor zowel Carine als Charlotte is In Mind & Body bekend terrein. Beiden zijn ze als (jeugd)lid gestart bij o.a. Yoga & Aikido. Het verbinden en de sociale factor die de stichting heeft, spreekt ze enorm aan. “Het is thuiskomen” zegt Charlotte: “De sfeer is hier fijn, ieder is welkom en mag zijn wie hij of zij is:”
Voor meer informatie: www.inmindandbody.nl