Er werd onder meer een tuinhek op zijn plek gezet

Martinu steekt de handen uit de mouwen met Stichting Present

RIDDERKERK - Personeel van Martinu was vrijdag aan de slag met Stichting Present. Op drie adressen deden zij praktische klussen.

In Rijsoord werd een voortuin aangepakt, zodat mevrouw daarna zelf de tuin verder kan opknappen. In Oostendam werd ook een tuin gesnoeid, zodat de tuinbuddy samen met mevrouw de tuin verder kan onderhouden. In de Bloemenbuurt werd een boom gekapt en een tuinhek vervangen. Stichting Present Ridderkerk helpt mensen met een smalle beurs, zonder netwerk of vrienden en die de klus zelf niet kunnen klaren door hun psychische of lichamelijke gesteldheid.

Om dat te kunnen doen is Stichting Present altijd op zoek naar vrijwilligers voor een dag(deel) vanuit bijvoorbeeld bedrijven, verenigingen, buren of kerken. Het, inmiddels 51 jaar bestaande, Martinu levert normaal gesproken de juiste techniek op het juiste moment. Nu waren het helpende handen op het juiste moment! Bas Martinu zei vrijdag na afloop: “Je ziet gewoon dat die mensen het echt nodig hebben, mooi om in die paar uurtjes op vrijdag dan iets te kunnen betekenen!”