De bakkers van 'Werk aan de Winkel' staan voor heerlijke appeltaarten.

‘Werk aan de Winkel’ bakt voor bezoekerscentrum

RIDDERKERK - Stichting ‘Werk aan de Winkel - Ridderkerk’ is een kleinschalig activiteitencentrum voor mensen met een beperking. Bij werk aan de winkel staat het individu centraal en hecht men veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling en het inzetten van ieders talent. Daarnaast is maatschappelijke betrokkenheid prioriteit. Dit uit zich door samenwerking met een aantal plaatselijk en maatschappelijk betrokken organisaties, waaronder Bezoekerscentrum ‘De IJsvogel’ in het Waalbos.

De talenten van ‘Werk aan de Winkel’ produceren fantastische baksels, waaronder cakes, muffins, koekjes en taarten. Vrijdag 29 oktober kwamen Deborah, Jennie, James, Alicia en Roxanne en hun begeleiders Elzeline en Mireille met vers gebakken appeltaart naar het bezoekerscentrum voor een proeverij. Het aanwezige bestuur en een aantal vrijwilligers sloegen aan het testen van de appeltaarten.

Oud Hollands

De taarten worden volgens een Oud Hollands recept gebakken en bevatten uitsluitend verse ingrediënten. “Dat wil zeggen, er komt niets uit een pakje” benadrukte een van de begeleiders nog maar eens. De proevers waren het snel en unaniem eens: “Deze appeltaarten gaan we aanbieden aan de bezoekers van de IJsvogel, daar komen ze voor terug.”

Wilt u ook proeven? Kom dan naar de IJsvogel en bestel een heerlijke punt appeltaart, met of zonder slagroom en vergezeld van een heerlijke kop fairtrade koffie. U kunt dan tevens de expositie van november en december met het thema IJskoud bekijken. Zie ook www.bezoekerscentrumwaalbos.nl De IJsvogel is geopend op woensdagen van 13.00 tot 16.00 uur en op zaterdagen en zondagen van 10.00 tot 16.00 uur.