Wijkagent Ricky Molly komt vertellen over babbeltrucs en andere vormen van oplichting

Voorlichtingsbijeenkomst over (digitale) veiligheid door buurtpreventie

RIDDERKERK - Ridderkerk Langer Gezond presenteert op woensdag 17 november, in samenwerking met de politie Ridderkerk en Buurtpreventie Centrum en omgeving, een interactieve voorlichtingsbijeenkomst over (digitale) veiligheid.  Deze bijeenkomst is van 19.30 tot 21.30 uur in de Ridderzaal, Koningsplein 2. Geïnteresseerden zijn welkom vanaf 19.00 uur.

Vanuit de politie is wijkagent Ricky Molly aanwezig. Hij zal vertellen over verdachte situaties, babbeltrucs, meekijken met pinnen, oplichting zoals Phishing en Spoofing. Ook wordt er stilgestaan bij de (on)mogelijkheden om meer ellende te voorkomen. De Buurtpreventie zal vertellen wat zij precies doen en waar u ze voor kan gebruiken. Na afloop is er gelegenheid om met elkaar na te praten. “De avond zit dus boordevol tips en adviezen over de digitale veiligheid maar ook over uw eigen veiligheid in en om uw huis of wijk.”

De koffie/thee staat klaar en deelname is gratis. Voor toegang wordt gevraagd om een coronatoegangsbewijs. Inschrijven kan via: info@facetridderkerk.nl of 0180-432350.