Gratis kerstontbijt met de buren van Facet

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk biedt inwoners van Ridderkerk en hun buren een goed gevulde tas met een overheerlijk kerstontbijt aan om het onderling contact te vieren. De kerstontbijtjes voor geïnteresseerden en hun buren worden tussen 20 en 22 december thuisbezorgd door de sociaal makelaars. Belangstellenden moeten zich snel aanmelden, want er zijn 100 ontbijtjes beschikbaar.

Yolanda Hekkert, sociaal makelaar bij Facet Ridderkerk: “Juist in deze tijd is de behoefte aan samenzijn en een beetje op elkaar letten groter dan ooit. Juist in de donkere coronadagen waarin eenzaamheid op de loer ligt, is het belangrijk om in contact te blijven of te komen.

Het doel van deze actie is om, naast het dichter bij elkaar brengen van de buren, ook een gezelligere, socialere en veiligere buurt te krijgen. Onder het mom van samen is leuker en blijf in contact met je buren, krijg je ook een tas met kerstontbijt voor je buren. Of om samen te nuttigen of om af te geven en een kletspraatje aan de deur.”

Kans op een High Tea

In vier tasjes van de 100 kerstontbijtjes wordt een gouden kerstbal verstopt. De gelukkige die een tasje met een gouden kerstbal krijgen winnen een high tea met de buren bij het Van der Valk Hotel Ridderkerk voor vier personen. “Uiteraard na een foto met de gouden bal en de buren” aldus Facet.

Opgeven voor een gratis kerstontbijt kan tot 16 december via sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of 0180- 432 350. Na 16 december laten Facet weten op welke dag de ontbijtjes worden gebracht.