Men kan op elke plek aan het rondje met lichtjes beginnen

Wandelen met lichtjes in Slikkerveer

RIDDERKERK - Er was in Slikkerveer een mooi plan om voor de kleinere kinderen een lampionnenoptocht te organiseren en tegelijkertijd een verlichte fietstocht voor de oudere kinderen (met een Kerst DJ). Helaas heeft corona deze plannen in de war gebracht. Wel heeft het wijkideeteam nog een alternatief kunnen regelen: op vrijdagmiddag 17 december kan men met kinderen een route lopen met een lampion, glow in de dark of een ander lampje.

Op deze route passeert men tien posten waar de deelnemers iets ontvangen in de vorm van een lichtje of lekkernij. Een ieder start het rondje zo dicht mogelijk bij zijn of haar huis en kan daar ook eindigen. “Zodoende hebben we nergens opéénhoping van mensen” aldus de organisatie.

De starttijd is tussen 16.00 en 16.10 uur. Het rondje duurt ongeveer 45 minuten en er moet om 17.00 uur worden gestopt. Wie mee wil doen kan dit laten weten met een mailtje naar: wjdegeus@hetnet.nl met vermelding van naam en adres.

Route:

Dillenburgplein richting Reijerweg; Reijerweg linksaf en de 1ste gelijk weer links Waldeck Pyrmontstraat; 1ste rechts Jan Willem Frisostraat; Einde rechts Brederodestraat en gelijk weer links Prinsenstraat; Einde links Graaf van Hornestraat; Einde rechts Ruwaardlaan; Einde links Prinses Margrietstraat; 3de links Graaf Janstraat; Einde rechts Prinses Irenestraat en gelijk links fietspad Graaf Lodewijkstraat; Oversteek Juliana van Stolbergstraat en verder over de Graaf Lodewijkstraat; Graaf Lodewijkstraat gaat over in Churchillplein en einde links Amaliastraat; Links Willemstraat en einde rechtsaf Juliana van Stolbergstraat langs de kerk, bij verkeersregelaars oversteken naar Dillenburgplein.