Alzheimer Café nu weer online te zien via video

RIDDERKERK - De werkgroep van het Alzheimer Café heeft besloten om het ‘live’ Alzheimer Café in Wijkcentrum West op 13 december niet door te laten gaan vanwege het toenemende aantal besmettingen met corona. Net als eerder dit jaar wordt er een video aangeboden van een gesprek dat anders zou plaatsvinden in het Alzheimer Café Ridderkerk. Op deze veilige manier is de informatie voor iedereen beschikbaar.

Het onderwerp van de video is: Wat kan wel? Wat is een zinvolle dagbesteding? Lenie de Jong, gespreksleidster van het Alzheimer Café, interviewt Cecile Degoedt en Ineke Forman, die werkzaam zijn als dagbestedingscoaches bij het ‘t Ronde Sant, Aafje. Zij vertellen meer over de mogelijkheden die een verpleeghuis kan bieden aan mensen met de ziekte dementie om hun dag leuk en zinvol te besteden en laten ook enkele verrassende hulpmiddelen zien.

Website

De video is te zien op de website van Karaat Mantelzorg via www.karaatmantelzorg.nl en op Facebook @KaraatMantelzorg. Ook de andere video’s van het Alzheimer Café Ridderkerk kunt u op de website terugzien. Andere organisaties zoals Salem, Riederborgh, Internos en Aafje publiceren de video’s ook op hun websites. Met vragen of reacties naar aanleiding van het interview kan men mailen naar info@karaatmantelzorg.nl of bellen naar 0180-763717 (vragen naar Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent bij Karaat Mantelzorg).

Het Alzheimer Café Ridderkerk wordt georganiseerd door de werkgroep bestaande uit Karaat Mantelzorg, Salem, Riederborgh, Internos en Aafje. Video is gemaakt door Online Beeldvorming in opdracht van Karaat Mantelzorg.