Take Five zal het zonder bezette stoelen moeten doen

Nieuwjaarsconcert zonder publiek

RIDDERKERK - Op zaterdag 15 januari 2022 wordt voor de vijftiende keer in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes een populair nieuwjaarsconcert gegeven. Aan het concert werkt het ensemble ‘Take Five’ mee. Vanwege de nu geldende coronamaatregelen wordt het nieuwjaarsconcert dat alleen online kan worden meegemaakt.

Take Five bestaat uit Leon Koppelman (panfluit), Annette Jumelet (viool), Peter Koetsveld (klarinet), Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano). Het vijftal maakte in 2014, 2016 en 2018 opnamen voor drie cd’s. De eerste twee cd’s werden genomineerd voor een Zilveren Duif en kregen lovende recensies in de pers. Na de cd’s “Take Five” en “Take Five part two” werd “Take Five Wintertime” opgenomen in de Nieuwe Kerk in Zierikzee. De Ridderkerkse organist Jan Peter Teeuw schreef bijna alle arrangementen voor deze producties. Verschillende van deze instrumentale stukken staan op het programma van het concert in de Boezemkerk.

You Tube-kanaal
‘Take Five’ treedt regelmatig in het hele land op, maar moet het bij de opening van 2022 stellen zonder publiek in de kerk.
Wel kan er een breed publiek worden bereikt. Vanaf 20.00 uur kan iedereen van het nieuwjaarsconcert op 15 januari genieten op het YouTube-kanaal van Marien Stouten (https://www.youtube.com/user/marienstouten). Ook later zal de uitzending nog terug te zien zijn. In de omschrijving van de video kan men ook lezen hoe men toch een bijdrage voor de gemaakte kosten voor deze muzikale avond kan overmaken.