Alzheimercafé online met psycholoog

RIDDERKERK - De werkgroep van het Alzheimer Café Ridderkerk biedt in januari een online Alzheimer Café aan. In de video gaat Lenie de Jong, gespreksleidster van het Alzheimer Café, in gesprek met psycholoog Hanna de Jong over psychische klachten bij dementie.

De meest voorkomende psychische problemen bij dementie zijn angst en somberheid. Is de ziekte verder gevorderd, dan kunnen vaker wanen en hallucinaties voorkomen. Hanna de Jong geeft in de video praktische tips aan mantelzorgers. De video is te zien op de website van Karaat Mantelzorg via www.karaatmantelzorg.nl en op Facebook.com/KaraatMantelzorg. Ook de andere video’s van het Alzheimer Café Ridderkerk kunt u op de website terugzien. Andere organisaties zoals Salem, Riederborgh, Internos en Aafje publiceren de video’s ook op hun websites. Op deze veilige manier is de informatie voor iedereen beschikbaar.
Voor vragen of reacties naar aanleiding van het interview kunt e-mailen naar info@karaatmantelzorg.nl of u kunt bellen naar 0180 - 763 717 en vragen naar Angelique Bloemberg.