Iedereen kan een paar uurtjes collecteren voor Amnesty

Collecteren voor Amnesty

RIDDERKERK - Amnesty International is op zoek naar mensen die mee willen helpen met de collecte in Ridderkerk. Van 13 tot 19 maart 2022 gaan de collectanten de straat op om geld op te halen voor Amnesty.

Amnesty is blij met elk uurtje dat iemand collecteert. Sommige mensen gaan een paar avonden de huizen langs, anderen een paar uurtjes overdag. Je kunt zelf bepalen wanneer en hoe lang je wilt collecteren. Alle beetjes helpen. De collectecoördinator in de buurt neemt contact op met de mensen die zich aanmelden. Samen bespreek je hoe het collecteren in zijn werk gaat.

Onafhankelijk
De collecte is voor Amnesty een onmisbare bron van inkomsten. Amnesty is onpartijdig en onafhankelijk. Om die onafhankelijkheid te kunnen garanderen, neemt Amnesty voor acties en onderzoek geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom zijn de collecte én de collectanten zo belangrijk. Met een hoge opbrengst kan de organisatie veel doen voor politieke gevangen en opkomen voor mensenrechten. Met rapporten, persberichten, lobby, acties en campagnes kunnen regeringen en bedrijven onder druk gezet worden om de schendingen te stoppen, slachtoffers vrij te laten of hun beleid te veranderen.
Aanmelden kan via de website amnesty.nl/collecte, kies voor ‘informatiepagina collectanten’ of bij Wil Wendrich van de lokale Amnesty werkgroep, tel. 0180 487050 / 06 820 66497.