Bluesfestival op 30 april

RIDDERKERK - Na twee afgelaste edities moet het dit jaar komen tot de 17e editie van het Bluezy Bluesfestival in Ridderkerk. Niet zoals gewoonlijk op de eerste zaterdag van april, maar op zaterdag 30 april. De organisatie verwacht dat er dan weer een gewoon festival mogelijk is.

Het affiche is minder internationaal dan voorgaande jaren, maar met de komst van A.J. Plug gaat een lange wens van programmeur Nico Bravenboer in vervulling. Andere Nederlandse acts die op het podium komen zijn The Original Strikes, Twelve Bar Blues Band en DBF. Laatstgenoemde band wordt gevormd door Dave Chavez (Dave Chavez Band), Bart Kamp (Blind B’ & the Visionairs) en Frank Duindam (Sugar Boy & Sinners). Bill & The Burners, de Belgische band die vorig jaar het festival zou openen, zijn ook vastgelegd. “Amerikaanse bands zitten er nu niet in, want die toeren nog niet. Maar ik heb nu wel een mooie deal met Matt Schofield” zegt Bravenboer. De in Amerika wonende Britse gitarist komt naar Europa om zijn twee jaar geleden afgelaste tour in te halen en heeft Ridderkerk aan zijn schema toegevoegd. De kaartverkoop voor dit bluesfeest moet nog van start gaan.