Jan Peter Teeuw brengt zijn vierde bundel met "Psalmen voor orgel" uit

Nieuwe bundel met bewerkingen van Psalmen van Jan Peter Teeuw

RIDDERKERK - Deze week verschijnt de bundel ‘Psalmen voor orgel - deel 4’ van de Ridderkerkse organist Jan Peter Teeuw. In deze bundel staan vijf psalmvoorspelen, geschreven in een overwegend romantisch idioom. Qua lengt zijn de voorspelen heel geschikt om te gebruiken als collectevoorspel.

In de bundel zijn bewerkingen opgenomen van Psalm 32 (inleiding en trio), Psalm 90 (koraalbewerking), Psalm 118 (Canonische bewerking), Psalm 121 (Arioso) en Psalm 141 (prelude en orgelkoraal).
Van Psalm 90, Psalm 121 en Psalm 141 is op YouTube een opname te beluisteren, opgenomen in resp. Ahaus en Ridderkerk-Slikkerveer.
De bewerking over Psalm 90 is geschreven voor de compositiewedstrijd van Stichting Psalmzangdag Kampen, en heeft daar in september 2021 de eerste prijs gewonnen. Op veler verzoek wordt deze bewerking nu gepubliceerd.
De bundel (29 pagina’s) kost € 14,45. Bestellen kan via de website van Jan Peter of door een mail te sturen naar: janpeterteeuw@filternet.nl.
De drie eerdere delen van deze serie “Psalmen voor orgel” zijn ook nog verkrijgbaar. Bij bestelling van alle vier de delen ontvangt men gratis de cd “Jan Peter Teeuw improviseert” (opgenomen in Bolnes) of de cd “Jan Peter Teeuw improviseert (opgenomen in Purmerend).

Album op Family Stream
Maandag 31 januari verschijnt er op het streamingsplatform Family Stream een nieuw orgelalbum van Jan Peter: Jan Peter Teeuw speelt eigen psalmbewerkingen. Op dit album staan de zestien bewerkingen uit de bundels Psalmen voor orgel deel 1, 2 en 3. De opname is gemaakt op het Van den Heuvel-orgel van de Singelkerk in Ridderkerk.
Abonnees van Family Stream kunnen dit album gratis beluisteren. Wie zich abonneert op Jan Peters pagina, krijgt automatisch een melding wanneer er een nieuw album wordt toegevoegd.

You Tube
Met regelmaat verschijnen er op Jan Peters YouTube-kanaal nieuwe opnamen. Wanneer u zich (gratis) abonneert, krijgt u een melding zodra er een nieuwe opname wordt gepubliceerd. Recente opnamen zijn “Door de nacht van smart en zorgen” van K.J. Mulder (opgenomen in de Singelkerk in Ridderkerk en Präludium, Fuge und Ciaconna van D. Buxtehude (opgenomen in de Protetestantse Kerk van Bolnes). Jan Peter is ook te volgen op Facebook en op Twitter via @janpeterteeuw.

Voor meer informatie: www.janpeterteeuw.nl. Op de website staat ook de volledige concertagenda. Verder kunt u hier alle cd’s en bladmuziek van Jan Peter bestellen. Voor alle bestellingen binnen Nederland geldt dat er vanaf € 25 geen verzendkosten worden gerekend.