Naast De Kandelaar wordt een huiskamer ingericht

‘Huiskamer’ in centrum

RIDDERKERK - Naast Boek- en Muziekhandel de Kandelaar aan de Sint Jorisstraat stond al geruime tijd een prachtig pand leeg. Een nieuwe stichting (stichting de Singel) start er een mooi initiatief. Hierbij wordt gestreefd naar een samenwerking met de Ridderkerkse kerken.

Op dit moment wordt er in het pand hard gewerkt om er later in het jaar “een huiskamer voor de wijk en alle Ridderkerkers” te vestigen. Initiatiefnemers zijn Marinus Roobol en Gerard Rijsdijk: “Eenzaamheid is een actueel onderwerp en het doel van deze huiskamer is om een ontmoetingscentrum te realiseren, waar mensen op een laagdrempelige manier kunnen binnen stappen voor diverse activiteiten. Te denken valt aan het drinken van een kopje koffie, het lezen van een tijdschrift, even contact hebben met één van de vrijwilligers. Ook is er ruimte voor andere initiatieven.”

Kledingverkoop
Op 4 en 5 februari is iedereen welkom voor een kennismaking en heeft men de gelegenheid om even binnen te kijken. Beide dagen is er ook verkoop van een partij tweedehands dames- en kinderkleding, waarbij ook winterjassen en schoenen.
De initiatiefnemers zullen aanwezig zijn om hun plannen toe te lichten. “Als u leuke ideeën hebt stellen we het op prijs als u met ons mee wilt denken. Ook zoeken we nog een mooie naam voor de huiskamer” aldus het duo.
De deuren van de toekomstige wijkhuiskamer staan vrijdag en zaterdag open van 10.00 tot 17.00 uur.