De tien kandidaten van BURGER OP 1

BURGER OP 1 wil dat het anders gaat

RIDDERKERK - BURGER OP 1 gaat de campagne voor de verkiezingen in met de slogan “omdat het anders moet”. Volgens lijsttrekker Petra van Nes-de Man staat er een club betrokken mensen op de kieslijst.

Achter de nummer 1, die al twaalf jaar raadservaring heeft, staat Monique Weijers op plaats 2. Zij is inmiddels vier jaar burgerraadslid en doet dit met veel plezier met vooral inzet op het vlak van ruimtelijke ordening en buitenruimte. Stefan Coule, de nr. 3 van de lijst, is eveneens vier jaar actief als burgerraadslid en zet zich in voor het sociaal domein, waaronder de WMO. Herman Haringa is nr. 4. Hij voelt zich betrokken bij burgerparticipatie en ziet graag een andere bestuurscultuur ontstaan in Ridderkerk. Hij voelt zich betrokken bij burgerparticipatie en ziet graag een andere bestuurscultuur ontstaan in Ridderkerk “Besturen begint bij luisteren, ook na de verkiezingen” vindt hij.
Als nr. 5 van de Bo1-lijst staat Wiek Dam. Hij heeft een actieve rol in erfgoedbeleid en wil zich met die expertise graag voor de partij inzetten. Nr. 6 is Linda Kelderhuis-Kievit. Zij is aangehaakt vanuit haar betrokkenheid bij de wijk Oost en het wijkoverleg en is de drijvende kracht achter evenementen op Plein Oost. Ook zij wil de burgerparticipatie verbeteren.
Willem Klootwijk, kandidaat nr. 7, wil dat de belangen van de wijken beter belicht en behartigd worden door het gemeentehuis. Op 8ste plaats staat de in Slikkerveer geboren en getogen Bianca van Beek. Zij wil de belangen van Slikkerveer inbrengen. Maarten van der Staaij, al vier jaar voorzitter van Burger op 1, staat op plaats 9. Hij is de verbinder tussen partij en fractie en heeft een brede belangstelling voor alles, maar bovenal voor Rijsoord. De lijst wordt gecompleteerd door Rob Bisdom op plaats 10. Hij is al jaren Bo1-lid en heeft zich altijd sterk gemaakt voor de buurtbus en maatwerk in het sociaal domein.
Als BURGER OP 1 een wethouder mag leveren is Petra van Nes-de Man hiervoor de kandidaat: “Door jarenlange ervaring, het bezoeken van wijkoverleggen en door in gesprek te gaan met burgers weet ze goed waarover ze praat. Dat zou haar een goede wethouder maken.”