Wethouder Henk van Os nam het eerste exemplaar in ontvangst

Tweede magazine van Ridderkerk Langer Gezond voor 65-plussers

RIDDERKERK - Ridderkerk Langer Gezond is het preventieve leefstijlprogramma van Facet Ridderkerk voor Ridderkerkse 65-plussers. Naast de vele activiteiten, voorlichtingsbijeenkomsten en workshops is er dit jaar weer een magazine uitgebracht. Centraal in de tweede editie van dit kleurrijke blad staan vijf thema’s: voeding, beweging, slaap, stress en veiligheid.

Om gezond ouder te worden is het belangrijk om rekening te houden met een gezonde leefstijl en goed voor uzelf te zorgen. In het magazine spreken verschillende Ridderkerkers over hun ervaringen. De ambassadeurs van het leefstijlprogramma zoals huisarts Jeanette Caljouw, slaaptherapeut Aadje Faassen en wijkagent Ricky Molly leverden wederom een mooie bijdrage. Het magazine staat vol beweegtips, lekkere recepten, tips om te ontspannen en een puzzel waar een mooie prijs mee te winnen is. Er wordt ook teruggeblikt op het eerste jaar Ridderkerk Langer Gezond en er staat een inspirerend verhaal van een mantelzorger in. “Door de goede samenwerking met Schinkelshoek Communicatie is het wederom een schitterend magazine geworden” zegt leefstijlcoach Cathy van Es van Facet Ridderkerk. Het magazine is gratis af te halen bij Facet aan de Schoutstraat 5. Het is ook verkrijgbaar bij het gemeentehuis, wijkcentra en de bibliotheek. Lukt het niet om het magazine op te halen, dan is het ook gratis op te vragen via: www.ridderkerklangergezond.nl. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom Ridderkerk Langer Gezond? Ga naar de website en meld u aan voor de nieuwsbrief of Like de Facebookpagina @RidderkerkLangerGezond. Voor meer informatie kunt men contact opnemen met Facet via 0180-432350.