Marja Baas bracht Peter & Annelies tot leven

Debuut met kinderboek

RIDDERKERK - Marja Baas heeft haar eerste kinderboek gepubliceerd. Dertig jaar nadat ze het oorspronkelijke verhaal schreef zijn haar bedachte kinderavonturen in boekvorm verschenen.

De schrijfster woonde tussen 1967 en 1984 in Ridderkerk-Oost en daarna tot 2012 in Hendrik-Ido-Ambacht. In 1991 begon zij met het schrijven van het kinderboek met de titel Peter & Annelies. Het verhaal draait om een broertje en zusje, die allerlei spannende avonturen beleven op de boerderij, op school en op vakantie in Frankrijk. De omgeving waar Marja woonde, had veel invloed op de achtergrond van het verhaal. Zo gebruikte ze voor de locatie van de boerderij de omgeving van de Achterambachtseweg, aan de kant van Rijsoord.
Onlangs stak Marja het verhaal in een modern jasje en werd het geïllustreerd uitgegeven door Stichting OpenUitgeverij. Marja’s langgekoesterde droom kwam daarmee eindelijk uit. De illustraties zijn verzorgd door Tirza Haasnoot, tevens debutante op het gebied van het illustreren van kinderboeken.
In Ridderkerk is Peter & Annelies is voor €19,95 te koop bij boekhandel De Ridderhof. Meer informatie over Marja en haar boek is te vinden op haar website: https://www.marja
baas.nl/.