Een cheque van het Snuffelpand voor Oekraïne en Sri Lanka

Cheque van Snuffelpand

RIDDERKERK - Deze maand kiest het Snuffelpand voor twee projecten. De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede schenken 2000 euro aan het Rode Kruis voor humanitaire hulp in Oekraïne en 2000 euro aan Stichting Diya Dhara in Sri Lanka.

Het Rode Kruis heeft giro 5125 geopend voor hulp in Oekraïne en de omliggende landen. Er is nu veel humanitaire hulp nodig zijn in het gebied. Denk bijvoorbeeld aan voedsel, water en medische zorg voor mensen die op de vlucht slaan. Ook de afgelopen weken was er al veel hulp nodig in het gebied. De watervoorziening in het oosten van Oekraïne was beschadigd geraakt tijdens de gevechten. Een miljoen mensen zijn van die installaties afhankelijk voor hun drinkwater. Het Rode Kruis heeft geholpen bij de reparatie en duizenden liters water gebracht naar belangrijke plekken in de regio Donetsk, zoals ziekenhuizen. In gebieden waar de toegang tot gezondheidsdiensten beperkt is zetten ze mobiele gezondheidsteams in.
Stichting Diya Dhara is een particulier initiatief dat sinds 2005 projecten in Sri Lanka uitvoert. De doelstelling is het vergroten van de zelfredzaamheid en eigenwaarde van de mensen opdat deze hulp na verloop van tijd kan worden afgebouwd.

Verkoop en inleveren
Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom.