Minister Carola Schouten komt in Ridderkerk  helpen met inpakken
Minister Carola Schouten komt in Ridderkerk helpen met inpakken

Campagne aangepast voor hulp aan Oekraïne

RIDDERKERK - De ChristenUnie heeft zijn campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen aangepast. Nu meer en meer duidelijk wordt hoe ernstig de situatie in de Oekraïne is, kiezen zij ervoor om de laatste campagneactiviteiten in het teken te laten staan van hulp aan de Oekraïne.

De partij wilde zaterdag 12 maart de aandacht vestigen op de energietransitie en energie armoede en het belang van isoleren van woningen door het aanbieden van het actieplan ‘Ridderkerks Isolatieprogramma’ aan Minister Carola Schouten (minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen). Daarna zou er geflyerd worden in de diverse winkelcentra.

Inpakken
De kandidaten van de ChristenUnie lijst gaan die dag nu helpen bij het inpakken van goederen bij één van de vele Ridderkerkse initiatieven. Ook minister Carola Schouten gaat hierbij aansluiten. Daarnaast zal zij worden bijgepraat over de ontwikkelingen met betrekking tot de opvang van Oekraïners in de regio en Ridderkerk.

Lijsttrekker Robert Kooijman: “Zo wil de ChristenUnie vormgeven aan de verkiezingsslogan: Samen Recht Doen. Een slogan die niet stopt bij de grens van de eigen gemeente. We hebben in Nederland de ruimte om ons leven in te vullen in overeenstemming met onze diepste overtuigingen. Net als veel andere Ridderkerkers zijn we zo dankbaar voor de vrijheid die we hebben. Daarom nu alle aandacht voor hen die dat niet hebben.”