Guus Bok tijdens een eerder optreden in Tropicana
Guus Bok tijdens een eerder optreden in Tropicana Foto: Eus Driessen

Guus Bok met band terug in Tropicana

RIDDERKERK - Voor de tweede maal geeft Guus Bok met zijn 8-koppige band een concert in BlueCity, het voormalige Tropicana zwembad in Rotterdam. Dit optreden vindt plaats tijdens het Tropicana Fest, een kunst- en muziekfestival wat de zanger organiseert samen met stichting NEON.

Naast Guus Bok en band treden er artiesten op zoals Ntjam Rosie, Max Horák, Trio Vamonos, Rotterdams Hellendaal Muziekinstituut en Wim Noordegraaf’s Poppentheater. Ook op het gebied van beeldende kunst is er genoeg te zien, onder andere Anuli Croon, Douwe Halbertsma, Michael Bom, Barbara Helmer, Jakob de Jonge en Ruud Goedhart stellen hun werken ten toon. Guus Bok is dolblij dat het festival eindelijk door kan gaan. “We moesten het festival achter de schermen een paar keer verplaatsen vanwege corona, maar nu kan het weer!” zegt de Ridderkerkse zanger enthousiast.

Het concert wordt dit keer éxtra bijzonder, omdat het een avondconcert is, waarbij het zwembad en de show ‘magisch’ zullen worden uitlicht. Daarbij zullen er ook enkele gastartiesten komen, waaronder Liza Weald en Willem Philipsen. Hiermee heeft Guus onder andere gezongen tijdens zijn muziekprogramma ‘De Euromast Live Sessies’, waar ook Sander de Kramer en de Wannebiezz te gast waren. Tot slot staat Guus ook te popelen om nieuwe muziek te laten horen. Het belooft een bijzonder avondje uit te worden. Het is de bedoeling dat het Tropicana Fest een vaste waarde wordt in het Rotterdamse culturele aanbod, en dat Guus zijn eigen concerten daar jaarlijks gaan plaatsvinden. “Als een soort Groots met een harde G, of rollende R” grapt de artiest.
Voor tickets: www.tropicanafest.nl.