Luigi Piccioni 's versie van 'Het meisje met de parel'
Luigi Piccioni 's versie van 'Het meisje met de parel' Foto: ImSpa Productions

‘Meisje met de parel’ bij Galerie ImSpa!

RIDDERKERK - U leest het goed “Het meisje met de parel” is vanaf 20 maart voor drie weken te gast bij Galerie Imspa in Ridderkerk. De maker van deze tijdloze afbeelding is Luigi Piccioni uit Italië. De kunstenaar heeft dit speciaal voor de expositie “That’s life” gemaakt als hommage aan Johannes Vermeer.

Het werk getuigt van vakmanschap, kennis van de klassieken en ook van heel veel passie voor schoonheid. Het canvas van dit meisje met de parel is er een verweerde metalen of zoals we ook wel zeggen, verroeste plaat. Met acryl is de figuratieve afbeelding daarop geschilderd. In de galerie zullen 14 werken van Piccioni te zien zijn. Daarbij is een aantal werken die gerelateerd zijn aan de zeven hoofdzonden.

Nora van Klingeren
Mede-exposant is Nora van Klingeren, die werk met lapjes vilt, wol en zijde. Zijde wordt door haar met de hand beschilderd en daarna verwerkt met een zelf ontworpen zeefdruk.

De expositie “That’s life” is van 20 maart t/m 10 april te zien bij Galerie ImSpa aan de Scheepmakersstraat 23. Op zaterdag 19 maart is er een preview. Op zondag 20 maart vindt om 15.00 uur de opening plaats in het bijzijn van beide kunstenaars.
Het bezoeken van de galerie kan op zondag en maandag van 13.00 tot 17.00 uur. Bezoek op andere momenten kan op afspraak: www.imspa.com.