De geslaagde spelleiders van De Bosweide en De Fontein

Tieners nemen de leiding

RIDDERKERK - Tijdens het derde blok van de Brede School in Ridderkerk zijn acht jongens en meiden opgeleid tot sport-/spelleider tijdens de activiteit ‘Tieners nemen de leiding’.

“Aleyna, Elissa, Ilayda, Isaira, Neomi, Razane, Correz en Prince van de OBS De Bosweide en CBS De Fontein slaagden met vlag en wimpel voor hun examen” zegt Brede School coördinator Jerry Tieleman:
“De jongens en meiden kregen zeven lessen waar zij sport- en spelactiviteiten voorbereidden en aan elkaar gaven. Tijdens de lessen kregen zij tips en trucs om een spel zo goed mogelijk te organiseren en te leiden.”

Zelf lesgeven
Na de lessen stond er een examen op het programma; een zelf georganiseerde les geven aan groep 3 of 4. De zenuwen waren bij sommigen niet te houden, maar de deelnemers hebben het allemaal goed gedaan en zijn geslaagd.
“Dit belooft veel goeds, omdat zij met dit certificaat het een en ander mogen en kunnen organiseren vóór en in de wijk. Het is een leuke groep met een hoop potentie.”
 Indien nodig worden de jongens en meiden ondersteund bij het organiseren van een activiteit in de wijk door Brede School coördinator Jerry.