De in de oorlog achtergelaten bruidsjapon

Wie weet meer van bruidsjapon, die in oorlog in bewaring is gegeven?

Bij de tentoonstelling “Ridderkerk en de Tweede Wereldoorlog” is een bruidsjapon te zien die tijdens de oorlog door een joodse vrouw in bewaring werd gegeven bij haar buren. Na de oorlog kwam ze haar bezit niet meer ophalen. Ook andere familieleden kwamen er niet meer voor langs. Meer is hierover helaas nog niet bekend. De bruidsjapon werd met dit verhaal afgegeven bij de Kledingbank in Ridderkerk. Wie de jurk heeft gebracht weten ze bij de Kledingbank niet. Stichting Oud Ridderkerk hoopt in contact te komen met deze persoon om onderzoek te kunnen doen naar de herkomst van de japon: “We hoeven de naam van de schenker niet te weten. Benieuwd zijn we wel naar de naam van de joodse vrouw of haar familie. Dan kunnen we bronnenonderzoek doen. Dan krijgt zo’n jurk meer historische waarde.”
Wie er meer over kan vertellen mag, al of niet anoniem, contact opnemen met de Oudheidkamer