Omleiding voor fietsers door werk rond de IJsselmondse Knoop

RIDDERKERK - Vanaf 4 april wordt de oversteek voor fietsers over de Verbindingsweg in Ridderkerk afgesloten. Fietsers kunnen met een korte omleiding hun weg vervolgen. Vanaf medio mei wordt de omleiding uitgebreid vanwege het afsluiten van het fietspad over de Verenambachtseweg.

De fietsomleiding wordt aangekondigd met omleidingsborden langs de weg en via de nieuwsbrief, twitter (@GRNReijerwaard) en www.nieuwreijerwaard.eu. Deze fietsroute wordt veelal gebruikt door scholieren en personeel van bedrijven op Nieuw Reijerwaard, Daarom worden betrokken scholen en bedrijven direct over de fietsomleiding geïnformeerd.

Snellere doorgang
De IJsselmondse Knoop ondergaat een ingrijpende metamorfose. De aansluitingen Verenambachtseweg, IJsselmondse Randweg, Dierensteinweg en Verbindingsweg krijgen een dubbele kruising met verkeerslichten en extra opstelstroken. Ook komen er fietsonderdoorgangen. Na de reconstructie van de IJsselmondse Knoop is er voor fietsers een vrije doorgang zonder gelijkvloerse kruisingen met gemotoriseerd wegverkeer. Tot het zover is zullen de fietsers moeten omrijden.