De ABBA Tribute Band komt terug naar het Koningsplein

SER heeft weer zin in muziek

RIDDERKERK - De Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) heeft weer feestelijke activiteiten op het programma staan. Koningsdag wordt gevierd met samenzang en livemuziek en ook in het pinksterweekend zullen er veel optredens zijn. In voorbereiding voor 10 september is een derde editie van de Radio.NL Zomertour op het Koningsplein.

De SER-werkgroep Koningsdag opent de Oranjedag op 27 april traditioneel met samenzang op het Koningsplein. De opheffing van Jennifers kinderkoren heeft het programmeren van een vernieuwde aubade niet in de weg gestaan. Dit jaar komt het programma voor rekening van muziekvereniging Harpe Davids en de Riddekerkse zanger Guus Bok. Het orkest zal onder meer bekende filmmuziek spelen en ook het Ridderkerklied zal deze ochtend klinken. Het ongeveer een uur durende programma begint om 9.30 uur na inleidend carillonspel vanaf 9.00 uur.

Het Oranjefeest op het plein krijgt om 13.00 uur een vervolg met kinder-dj Blijwin. Vanaf 14.30 uur is er een muzikaal programma met optredens van Perry Zuidam, Wendy Boop, Tom Jones-imitator Tommy Scott en de Nederlandse ABBA Tribute Band. Laatstgenoemd kwartet (in 2019 succesvol op het Koningsplein) zal twee showblokken verzorgen en tegen 20.00 uur de finale inluiden.

Pinkstermarkt
De Pinkstermarkt op zaterdag 4 juni krijgt een Caraïbisch tintje met optredens van een percussieband en Braziliaanse danseressen. De organiserende werkgroep verwacht op een minder bemande markt dan voorgaande edities. Er wordt gerekend op 70 tot 80 procent van de normale bezetting. Door werkzaamheden al de markt niet opgebouwd kunnen worden op de Blaak. In plaats hiervan komen er kramen op de Coosje Ayalstraat. De markt is van 9.00 tot 17.00 uur.

Ridderkerk zingt Hazes
Het podium op het Koningsplein wordt op de avond van pinksterzaterdag benut voor een muzikaal programma met de Summerland Allround Band, het huisorkest van het Mega Piratenfestijn. Naast deze coverband zijn er optredens van Perry Zuidam en Mark van Veen, die met het orkest de avond zal afsluiten met een meezingfeest onder het motto “Ridderkerk zingt Hazes”. Dit liveprogramma is van 20.00 tot 24.00 uur.

Op zondag 5 juni is er een matineeconcert met de Sky Line Big Band (voorheen de Senioren Big Band Rotterdam), die vanaf 13.30 uur oude swingnummers laat horen. Tommy Scott draagt aan deze middag bij met successen van Tom Jones.

Doorkomst Roparun
Op maandag 6 juni wordt de doorkomst van de Roparun muzikaal omlijst. Vanaf 10.00 uur draaien dj’s op het Koningsplein. Vanaf 14.00 uur zijn er optredens van onder meer Perry Zuidam, Belinda Kinnaer en Milène van der Smissen, bekend van het SBS-programma “Beat Me”.

Zomertour
Op zaterdag 10 september kan het weer groot feest worden met veel Nederlandse artiesten die op het podium komen met de Zomertour van Radio.NL. Over de datum van dit muziekfeest heeft de SER inmiddels een afspraak gemaakt met de zender. Nu wordt alles in het werk gesteld om voldoende sponsors voor dit evenement te vinden. De gemeente heeft zich reeds garant gesteld omdat er voor het vastleggen van de avond reeds een aanbetaling gedaan moest worden.