Alles kwam voorbij wat de boetiek van ‘Daan’ normaliter ook verkoopt

Danique gaf Ibiza modeshow: ‘Iedereen mag zichzelf zijn’

Door Jamie van Velzen

Een modeshow geven, dat was altijd al iets dat Danique van Grenvenbroek (31) van Especially by Daan wilde doen. Maar ja, met corona kon er even niks. Nu dat langzaam voorbij is, kon de show 22 april in Ridderkerk eindelijk gegeven worden. ,,De mensen snakten naar wat meer saamhorigheid.”

Het terras van Njoy werd de locatie van de dag. Op de witte loper lieten de vrouwen de mooiste bohemian katoenen kleding voorbij komen. Opvallende kleuren en leuke prints: alles kwam voorbij wat de boetiek van ‘Daan’ normaliter ook verkoopt. Met een winkel met kleding in de Ibiza-sferen, was het thema dan ook makkelijk bepaald: ‘Sunset Ibiza’.

Doordat het altijd al iets was wat ze wilde doen, had ze er niet lang voor nodig om de rest eromheen te bedenken. Binnen vier weken was alles geregeld. ,,We hadden in een autoritje van Amsterdam naar huis na een inkoopdag het bedacht, alles stond in de telefoonnotities”, lacht ze. Dat de vrouwen geen topmodellen waren, maar juist familie, vrienden en klanten van de boetiek was iets dat ze belangrijk vond. ,,Met de show wilde ik laten zien dat iedereen mag zijn die hij of zij wil zijn, ongeacht je leeftijd, grootte of postuur.”

Ook al was dit alleen een modeshow, het stond voor haar voor veel meer dan dat. Eind vorig jaar verhuisde ze nog naar een nieuwe locatie aan het Sint Jorisplein. ,,Dat was hard nodig, maar door de lockdown moest we snel dicht. Een echte opening hebben we nooit kunnen vieren, net als het vijfjarig bestaan van mijn bedrijf.” Die lockdowns laten we nu achter ons, want inmiddels bruist het weer in De Ridderhof.

Voor haar was het een leuke uitdaging en een mooie manier om de pittige afgelopen jaren af te sluiten. ,,Het was mijn eerste keer, maar het maakt absoluut naar meer. Misschien gaan we er wel een jaarlijks evenement van maken?”

Especially by Daan, Sint Jorisplein 20