Koor De Dukdalf zingt op St Jorisplein

RIDDERKERK - Op vrijdagavond 27 mei treedt het koor De Dukdalf op in de serie Zomeravondconcerten van de SER.

Dit Ridderkerkse koor De heeft naast het zingen gezelligheid hoog in het vaandel staan: “Zingen is leuk om te doen en het is ook gezond. Het geeft energie en maakt je vrolijk. Wij willen deze vrolijkheid overbrengen naar onze toehoorders en hopen dat ze meezingen met ons.”
Voor De Dukdalf is 2022 een jubileumjaar. Het koor werd twintig jaar geleden in Slikkerveer opgericht. Er is weinig verloop onder de leden, wat aangeeft dat ze met zijn allen staan voor gezellig samenzijn en zingen. Bij de optredens in verzorgingstehuizen en bij festivals brengt de groep Nederlandse liedjes. Dit zijn vrolijke, mooie luister en meezing en dans liedjes. Liedjes van vroeger en van nu, een mooie mix voor iedereen.
Het optreden onder de pagodetent van winkelcentrum Ridderhof op het Sint Jorisplein begint vrijdagavond om 19.30 uur.