Zangvereniging Bovenstem komt naar de Eben Haëzerkerk

Psalmzangavond met bovenstem

RIDDERKERK - In de Eben Haëzerkerk in Slikkerveer is op zaterdag 4 juni een psalmzangavond met zangvereniging Bovenstem uit Ouderkerk aan den IJsel. Het thema van deze avond is: “Komt, luistert naar dit Woord”.

Elke Psalmzang liefhebber kent “de Bovenstem” wel. In vroeger dagen werd de Bovenstem in vrijwel elke kerkdienst gehoord. Krachtige zelfbewuste mannenstemmen ondersteunden dan door de Bovenstem de gemeentezang. Deze tegen melodie is ongeveer 165 jaar geleden ontstaan in de vissersplaatsen rond de toenmalige Zuiderzee. Vissermannen zongen veel aan boord en zo werd aan stemontwikkeling gedaan.
Bij een concert wordt het eerste vers van de Psalm in de normale melodie gezongen. En bij het tweede vers zingen de tenoren de Bovenstem. Dit om het verschil goed uit te laten komen.
Student A.E. Brijder zal een meditatie verzorgen. De koorzang staat onder leiding van Arie van der Vlist. De dirigent zal ook de orgelbegeleiding verzorgen. Het programma in de kerk aan de Oranjestraat 110 begint om 19.30 uur. De zang zal tot ongeveer 21.15 uur klinken. De toegang is gratis. Wel is er een collecte ten bate van de Zending Gereformeerde Gemeenten. Er zal ook een cd-tafel opgesteld worden.