Oorkondes van de Kinderjury voor schrijver Rico Hop en illustrator Rutger Vink

Oorkondes van Kinderjury voor “Dwars & Co”

RIDDERKERK/UTRECHT - De prijs van de Kinderjury gaat aan de neus voorbij van Rico Hop. De Ridderkerkse auteur was met zijn boek “Dwars & Co” doorgedrongen tot de top drie in de leeftijdscategorie 6 t/m 9 jaar. De laatste stemronde voor deze lezersprijs resulteerde bij deze leeftijdsgroep in winst voor Thomas van Grinsven en Rutger Vink met hun boek “De Magische halsband”.

De winnaars werden vorige week in de Bibliotheek Utrecht bekendgemaakt tijden het Grote Kinderjury Feest. Rico Hop en “Dwars & Co”-illustrator Bas Schel ontvingen daar als runners up een oorkonde. Dit jaar bracht een recordaantal kinderen hun stem uit voor de Kinderjury. Voor deze lezersprijs werd er door 52.448 kinderen gestemd op hun favoriete boek. Rico Hop is ervan overtuigd dat hij veel stemmen heeft gekregen van jonge lezers uit Ridderkerk en bezoekers van de theatervoorstelling “De Dwars & Co Show, die gebaseerd is op zijn eerste kinderboek. “Helaas hebben we niet gewonnen, maar zijn we toch in de top 3 terecht gekomen van de Kinderjury. Daarvoor wil ik alle leerlingen van de basisscholen in Ridderkerk die op Dwars & Co gestemd hebben hartelijk bedanken!” aldus de schrijver.
“Dwars & Co” werd eerder ook genomineerd voor de Hotze Roosprijs van de Zaanse Kinderjury.