De drumband van Harmonie Slikkerveer in Harmond

Harmonie scoort internationaal

RIDDERKERK / Afgelopen pinksterweekend heeft de drumband van de Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer weer van zich laten horen op de internationale mars- en showwedstrijden in Hamont (België). Ter gelegenheid van de 10e deelname van Harmonie Slikkerveer gaf de drumband een indrukwekkende show tijdens de internationale taptoe waarmee ze hoge ogen gooide.

Wegens deze gelegenheid is er namens de gemeente Ridderkerk een cadeau overhandigd aan de Burgemeester van Hamont. Ook Harmonie Slikkerveer heeft een plaquette laten maken ter gedachtenis aan deze bijzonder mijlpaal.
Op zondag stond de deelname aan de wedstrijden op het programma, alleen gooide het weer roet in het eten waardoor de deelname in de festivalklasse niet door kon gaan.
Op maandag was het dan zo ver, de deelname aan de internationale mars- en showwedstrijden stond voor de deur. Na een mooie presentatie ronde was het rond 14.45 de beurt aan Harmonie Slikkerveer om het spits af te bijten. Het optreden van de drumband van Harmonie Slikkerveer werd bijzonder goed ontvangen door zowel het publiek als de internationale jury. Het marcherende optreden werd dan ook beloond met een score van 90.50% cum laude.
Naast de deelname aan de internationale mars en showwedstrijden is dit weekend ook een belangrijke gelegenheid voor verbroedering binnen en buiten de drumband van Harmonie Slikkerveer. Zo zijn er op de verbroederingsavond weer nieuwe, internationale contacten gelegd voor toekomstige samenwerkingen op muzikaal gebied.