Johan den Hoedt speelt op 18 juni in de Singelkerk

Johan den Hoedt laat Van den Heuvel-orgel klinken

RIDDERKERK - Dit jaar bestaat het grote Van den Heuvel-orgel in de Ridderkerkse Singelkerk 50 jaar. Daarom worden er enkele jubileumactiviteiten georganiseerd, waaronder drie inloopconcerten op zaterdagmiddag. Het tweede inloopconcert wordt gegeven op zaterdag 18 juni door organist Johan den Hoedt, jarenlang één van de vaste organisten van de Singelkerk.
Op het programma voor deze middag staan werken van o.a. Reger, Pärt en Bach (Pièce d’ Orgue). In het kader van het Franck-jaar speelt Johan Francks prachtige Andantino. Daarnaast klinkt er Nederlandse muziek van Wammes, Boerema (Petit Suite) en speelt Johan een eigen compositie.
Het concert in de Singelkerk (Kerksingel 1) begint om 15.00 uur en duurt ongeveer een uur. Het is ook mogelijk tussentijds in- of uit te lopen. De toegang is gratis. Wel wordt er bij de uitgang gecollecteerd. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor de onkosten.

Jubileumconcert
Het derde en laatste inloopconcert van de jubileumserie staat gepland voor zaterdag 25 juni. Het orgel wordt dan bespeeld door Jan Peter Teeuw). Op zaterdag 12 november geeft de bekende organist Ben van Oosten het jubileumconcert.