Deze maand een gift voor twee doelen

Cheque van Snuffelpand

RIDDERKERK - Uit de opbrengst van het Snuffelpand is 2500 euro geschonken aan Oxfam Novib voor humanitaire hulp in Oost-Afrika en 1500 euro aan Paz-Holandesa voor gratis medische hulp aan kinderen.

Kenia, Somalië, Ethiopië en Zuid-Soedan hebben al langere tijd te kampen met de gevolgen van klimaatverandering. Aanhoudende droogte, afgewisseld met overvloedige regen, heeft rampzalige gevolgen voor oogsten en vee. In combinatie met interne conflicten en de hoge voedselprijzen door de oorlog in Oekraïne dreigt hongersnood voor miljoenen mensen. Oxfam Novib zet zich in om hen te helpen aan voedsel, maar ook door te investeren in goede irrigatietechnieken en infrastructuur.

Medische hulp
Paz-Holandesa wil de levensomstandigheden van sociaal en economisch achtergestelde kinderen verbeteren door gratis medische hulp te verstrekken. Kinderen die geboren worden met een defect zoals een schisis (hazelip) of spina bifida (open ruggetje) en waar de ouders niet over economische middelen beschikken worden kosteloos geopereerd. Sinds het jaar 2000 heeft Paz-Holandesa al meer dan 5000 kinderen kunnen helpen.

Verkoop en inleveren
Ook de komende maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.