Wethouder Henk van Os mocht het lint doorknippen

Terras bij De Heul

RIDDERKERK - Welke inwoner uit Ridderkerk kent de markante woning uit de jaren ‘30 aan de Kerkweg nu niet! Met zijn imposante kastanjebomen is ‘De Heul’ heel herkenbaar voor menig inwoner, die daar z’n zakken met die bruine vruchten vast wel eens heeft gevuld.

De trotse eigenaren van deze karakteristieke woning, de Familie Simonse, zijn deze week gestart met terras De Heul aan de voorzijde van het pand. De officiële opening heeft afgelopen vrijdag 1 juli plaatsgevonden. Wethouder Henk van Os mocht dit gezellige terras, in de bocht Kerkweg – Oudelandseweg, ceremonieel openen. Het terras ligt langs de ANWB fietsknooppuntenroute 51 is en is een aantrekkelijk punt om even te stoppen.  Men kan er terecht voor verschillende soorten koffie en thee, huisgemaakt gebak, frisdranken, non-alcoholische dranken en wat zoetig- en hartige versnaperingen afkomstig van een aantal speciaalzaken uit Ridderkerk.

Cornelis Verolme
‘De Heul’ is bij veel Ridderkerkers bekend als de vroegere villa van scheepsbouwer Cornelis Verolme. Het pand met bijzondere gebrandschilderde ramen kreeg in 2016 de status van gemeentemonument. De vorige eigenaar deed een vergeefse poging om het pand te kunnen slopen.

De familie Simonse heeft de villa overgenomen en heet nu iedereen in de zomerperiode van harte welkom op het terras