Zin in hockey met HC Ridderkerk

Ridderkerk heeft weer een hockeyclub

RIDDERKERK - Met een hockeyvereniging het verschil maken in het leven, dat is wat de KNHB en Rabobank willen bereiken. Daarvoor is de Hockey Foundation opgericht. Hockey toegankelijker maken voor iedereen!

Maanden van voorbereiding zijn er vooraf gegaan door de Hockey Foundation om ook in Ridderkerk weer een hockeyvereniging te starten. Het is gelukt! De HC Ridderkerk is opgericht en aangemeld bij de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond. Een enthousiast bestuur is woensdag 29 juni jl.geïnstalleerd. Te weten; Karin Kayadoe (voorzitter), Paul Veldhuijzen ( secretaris) en Niels Mans ( penningmeester)
Er trainen kinderen met veel plezier in de jongste Jeugdcategorie en speelt het eerst mixed E-team mee in de KNHM competitie. Er wordt gespeeld en getraind op een korfbalveld op het sportpark Reyerparc. Een korfbalveld komt overeen met een half hockeyveld, dus voor nu uitstekend geschikt voor de jeugd.
Dankbaar zijn de oprichters dat de club de kantine van korfbalclub Ten Donck mag gebruiken als het clubhuis: “Dankzij de samenwerking met de Ten Donck hebben we de beschikking overeen clubhuis en kleedkamers.”
Bij de toelating KNHB werd gevraagd wat de ambitie is van HC Ridderkerk. Voorzitter Karin Kayadoe is daar duidelijk over: “Het is de ambitie om elk seizoen het aantal teams minimaal te verdubbelen, een start te maken met de seniorenlijn door een trimhockeygroep te starten in het nieuwe seizoen. Binnen enkele jaren de beschikking mogen hebben over een echt kunstgras hockeyveld. En over 10 jaar een mooi lustrumfeest met alle leden van de vereniging.”