Blues op Sint Jorisplein

RIDDERKERK - De blues/rock band Recommended speelt op vrijdag 22 juli in het centrum van Ridderkerk. Het zestal draagt bij aan de serie zomerconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER).

“Blues ain’t just music” is het motto van Recommended, die het publiek graag laat kennismaken met bluesnummers van verschillende artiesten: “In elke blues-song zit een verhaal. Als je de nummers vertaalt naar je eigen leven komen er vaak herinneringen opzetten” ervaren de bandleden. De band, die twee jaar geleden werd opgericht, bestaat uit ervaren muzikanten met diverse achtergronden. Bandleden speelden/spelen onder meer in BB60, SoulXtreme, Bluessparks en Chittin Crew. De blues wordt gebracht door John Fijan (zang en bluesharp), John van Wissen (basgitaar), Jordy Visser (toetsen), Inge Korbijn (drums), Bart de Weert (saxofoon) en een gitarist waarvan de naam nog niet bekend is (de audities zijn in volle gang). Door twee jaar van corano heeft de band nog maar weinig liveoptredens gehad, maar de mannen zijn er klaar voor. Het optreden onder de ‘tent’ van de Ridderhof op het Sint Jorisplein begint om 19.30 uur.