Een cheque van het Snuffelpand voor drie goede doelen

Cheque voor drie organisaties

RIDDERKERK - Deze maand schenken de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede 2000 euro aan Stichting Kula Loans voor hulp in Colombia; 1000 euro aan Kinderhuis Maria Hoeve in Suriname en 1000 euro aan Stichting Indian Light Foundation voor een textielproject in Suriname.

Stichting Kula Loans biedt groepskredieten aan ondernemende families in de allerarmste gemeenschappen in de regio La Guajira, Colombia. Dit investeren ze in materialen en machines die nodig zijn. Binnen twee jaar worden de leningen terugbetaald, waarna dit bedrag opnieuw wordt uitgeleend aan een andere groep uit een dorp.  Sinds 2006 zijn Nesta en John Trimoredjo in Suriname een kindertehuis onder de naam Maria Hoeve begonnen. Ze vangen daar kinderen in de leeftijd van 0-12 jaar op die door hun ouders zijn afgestaan of verstoten. Er komen steeds meer kinderen, waardoor er ook meer kosten zijn. Stichting Indian Light Foundation ondersteunt duurzame, kleinschalige projecten op het gebied van educatie, humanitaire hulp en noodhulp. Het textielproject in Suriname heeft tot doel om een fabriek op te zetten waar kansarme vrouwen zelf kleding, beddengoed en andere textielproducten kunnen maken.

Verkoop en inleveren
Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.