Frank Boekhout en Bijke Donkers beginnen met Bravoure Food & Drinks
Frank Boekhout en Bijke Donkers beginnen met Bravoure Food & Drinks Foto:

Nieuw restaurant gestart met Bravoure

Een nieuwe eigenaar, een nieuwe naam en natuurlijk een nieuw concept. In het oude centrum van Ridderkerk gaat vrijdag 1 februari de deur open bij restaurant Bravoure Foods & Drinks.
Eigenaren Frank Boekhout en Bijke Donkers hebben de smaak te pakken. Na het al twee jaar succesvol organiseren van het Ridders Oktoberfest hebben zij hun passie voor eten, drinken, gezelligheid en sfeervolle feestjes ingezet voor het opstarten van een nieuwe horecagelegenheid. Het oude restaurant "Bij Wil" heeft hiervoor een grote metamorfose ondergaan. Ook hiervoor is het team van Frank Boekhout verantwoordelijk geweest. Zijn organisatie StandExpert, ook gevestigd in Ridderkerk, heeft alle technische kennis en kunde om ook dit pand om te toveren tot een prachtige locatie. Mede met hulp van veel familie en vrienden is het verbouwen van het restaurant in minder dan zes weken volbracht. De inrichting geeft met "industrieel & vintage" een intieme en sfeervolle eetbelevenis. Daar komt in de zomer een terras bij dat voelt als een Italiaans/Spaanse binnentuin met een omgebouwde zeecontainer als buitenbar. De gerechten van Bravoure zijn zorgvuldig samengesteld in samenwerking met chefkok Michel Kagenaar, bekroond met een Michelinster. Kwaliteit, versheid en duurzaamheid zijn de kernwoorden voor de menukaart. Er kan ook gekozen worden voor Shared Dinning met heerlijke hapjesplanken of een High Tea-Wine-Beer en Gin Tonics. Tevens wordt binnenkort de "Bravoure Lazy Sunday" geïntroduceerd met akoestische live muziek. Per 1 februari is het restaurant aan de Ringdijk 44 dagelijks vanaf 11.30 uur open voor (zaken) lunch, diner, borrel en bites.