Robin Smit begint met Capoeira bij stichting In Mind and Body
Robin Smit begint met Capoeira bij stichting In Mind and Body Foto:

Capoeira in Ridderkerk

In januari 2019 is de stichting In Mind and Body in Ridderkerk begonnen met de 'culturele sport' Capoeira. De lessen worden gegeven door Robin Smit, reeds lang verbonden aan de stichting, en nu opererend onder de naam Coruja.
Op zaterdag 2 februari komen er gevorderde capoeiristen meedoen, zodat iedereen kan komen zien en ervaren wat het energieke, fitmakende Capoeira is. De capoeiristen die een demonstratie komen verzorgen zijn van de Rotterdamse groep Viva Capoeira onder leiding van Professor Beto.
Capoeira komt uit Braziliƫ. Het verweeft dans en muziek met een acrobatische krijgskunst. Mensen in slavernij oefenden het destijds om in vorm te blijven en, buiten het zicht van hun eigenaren, als zelfverdedigingssport.

Langzaam opbouwen
Volgens Robin Smit kan iedereen aan de lessen in Ridderkerk meedoen: "We bouwen de lessen langzaam op. Capoeira bestaat uit vaste lichaam- en dansbewegingen die we intensief oefenen om daar steeds nieuwe bewegingen aan toe te voegen."
De lessen worden iedere zaterdag van 15.00 tot 17.00 uur gegeven in de voormalige huishoudschool aan de Koninginneweg 150 in Ridderkerk. De eerste twee lessen zijn geheel vrijblijvend en voor iedereen kosteloos. Voor meer informatie: www.inmindandbody.nl.