Rob Favier komt op zondag 27 januari naar Rijsoord
Rob Favier komt op zondag 27 januari naar Rijsoord Foto:

RIDDERKERK

Creamiddag in Gasterij

Op vrijdag 25 januari is er een creatieve middag in Gasteriij de Ontmoeting. Met begeleiding van vrijwilligers van Facet Ridderkerk kunnen er leuke dingen gemaakt worden tussen 14.00 en 16.00 uur. Deelname kost € 3 per persoon. Deze creamiddag is elke vierde vrijdag van de maand in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80.

Arts geeft droomlezing

De Ridderkerkse Vrouwen van Nu ontvangen op maandag 28 januari huisarts Jan Huisman, die een lezing komt geven over "Dromen doen wij allemaal". Hij zal hier op een boeiende wijze over vertellen vanaf 19.30 uur in een zaal van de "Levensbron" aan de Jan Luykenstraat 10. De VvN-afdeling heet alle belangstellende dames van harte welkom.

Repair Café in Gasterij

De vrijwilligers van het Repair Café in Gasterij de Ontmoeting staan op zaterdag 26 januari van 10.00 tot 12.00 uur weer klaar voor het repareren van huishoudelijke apparaten, lampen en speelgoed. Ook worden kleine reparaties verricht aan rollators en fietsen. Men kan ook de fietsverlichting in orde laten brengen. De reparaties worden gratis verricht. Voor onderdelen moet men wel betalen. Ook met vragen/problemen met de computer of tablet is men deze ochtend welkom in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80.

Filmvertoning in bibliotheek

In de bibliotheek wordt op donderdag 31 januari de film "Manchester by the sea" vertoond. Deze film met Casey Affleck en Michelle Williams begint om 20.00 uur. Toegang is € 4, inclusief koffie, thee of een ander drankje. Aanmelden kan in de bibliotheek of via: www.debibliotheekaanzet.nl.

SLIKKERVEER

Lezing bij PCOB over Ridderkerk

De Protestants Christelijke Ouderen Bond (PCOB) heeft op 30 januari haar maandelijkse bijeenkomst in de Christus is Koning kerk. Jan Reijmerink verzorgt deze middag een lezing met beelden uit de geschiedenis van Ridderkerk. De bijeenkomst in de kerk bij het Dillenburgplein begint om 14.00 uur. Iedereen vanaf 50 jaar is van harte welkom.

OOSTENDAM

Bingo spelen in Korenbloem

Speeltuinvereniging Oostendam heeft op zaterdag 26 januari een bingoavond in "De Korenbloem" aan de Tarwestraat 34a. Er worden negen rondes en twee superrondes met mooie prijzen gedraaid. Per gewone ronde kosten de bingokaarten € 0,50 en voor de supperrondes € 1. Om 20.00 uur wordt de eerste slinger aan de bingomolen gegeven. De zaal is open vanaf 19.00 uur. Alle deelnemers worden met gratis koffie ontvangen.

RIJSOORD

Bingo in kantine

De Supportersvereniging van v.v. Rijsoord presenteert op zaterdag 26 januari een bingoavond. De bingomolen wordt om 20.00 uur aan het draaien gebracht in de kantine aan de Vlasstraat. Ook niet-leden zijn welkom. Iedereen wordt ontvangen met gratis koffie.

Jeugddienst met Rob Favier

Op zondag 27 januari is er in de Opstandingskerk een jeugddienst met Rob Favier. Favier is een inspirerende spreker die in duidelijke taal een onderwerp kan behandelen. Deze keer gaat zal hij het hebben over duurzaamheid en hoe wij omgaan met de wereld om ons heen. De dienst heeft als thema "Ego of Eco" en Favier zingt daar ook wat van zijn liedjes bij. De samenkomst in de kerk aan de Rijksstraatweg 95 begint om 9.30 uur.

DRIEVLIET

Buurtbingo met cadeaubonnen

Vrijdag 25 januari is er een buurtbingo op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem aan de Torenmolen 1. Te winnen deze middag zijn weer cadeaubonnen van Coop, Albert Heijn, Jumbo, bakker Van der Waal en slager Gelderblom. Ook is er een verrassingsronde met veel kleine prijsjes. Deelname aan deze bingo kost € 5 per persoon, inclusief een kopje koffie/thee. Er wordt gestart om 14.00 uur. De zaal aan de Torenmolen 1 is open vanaf 13.45 uur.

Uitverkoop met seniorenmode

De Jong Mode is op dinsdag 29 januari met een kledingcollectie aanwezig bij Reyerheem. Met deze seniorenmode wordt van 14.30 tot 16.30 uur uitverkoop gehouden met kortingen die oplopen tot 50%. Voor meer informatie: www.modeservice-dejonge.nl.

Koffieochtend

Op donderdag 31 januari is er een koffie/inloopochtend in de Ichthuskerk. Een zaal van de kerk aan het Vlietplein staat van 10.00 tot 11.30 uur open voor ontmoeting en mensen die behoefte hebben aan een luisterend oor. De entree is vrij.

BOLNES

Bingo in WVC

Op vrijdag 25 januari is er een bingoavond in WVC Bolnes. Tussen 19.30 en 21.30 uur worden er acht rondes met steeds twee prijzen gespeeld. Een bingoplankje kost € 5, inclusief consumptie. Een tweede plankje kost € 4. De zaal aan de Noordstraat 255a gaat om 19.00 uur open.

Ruilbeurs

Postzegelvereniging "R.E.O." organiseert op zaterdag 26 januari een ruilmiddag in het zalencentrum van de kerk aan de Pretoriusstraat 56. Ook niet-leden zijn welkom op deze beurs. Er is alle gelegenheid om te ruilen van 13.30 tot 16.00 uur. Ook zijn er postzegels tegen voordelige prijzen te koop.