De huishoudschool in vroeger dagen
De huishoudschool in vroeger dagen Foto:

Kijken in de 'huishoudschool'

De oude huishoudschool van Ridderkerk is de laatste tijd veel in het nieuws. Er wordt gekeken naar behoud en herbestemming van het pand aan de Koninginneweg. Helaas wordt hierbij weinig gemeld over de huidige huurders de voormalige school. Daarom organiseren de gebruikers van het pand op zaterdag 26 januari een open middag.
Tussen 13.00 en 15.00 uur zet een aantal huurders hun lokaal open voor belangstellenden. De vroegere huishoudschool wordt momenteel door Villex beheerd in opdracht van de gemeente en per lokaal verhuurd aan lokale kleine ondernemers, waarvoor elders in de omgeving weinig ruimte te huur is voor een redelijke prijs. Zo wordt er in drie lokalen lesgegeven in onder meer aikido, yoga, pilates, boksen en tai chi. Verder bevinden zich in het gebouw drie fotografiestudio's. Ook voor andere creativiteit is ruimte gevonden: de Ridderkerkse modevakschool, MH leather design heeft er onderdak en worden er meubels opgeknapt.
Voor de open middag worden er in het gehele gebouw foto's geplaatst uit de oude doos, ten tijde van het gebruik van de toenmalige huishoudschool. Dit is zeker ook leuk voor oud-leerlingen die herinneringen aan het gebouw willen ophalen. Bij binnenkomst wordt er een overzicht meegegeven waar de foto's zich bevinden, ook leuk voor kinderen om ze te gaan zoeken!