Foto:

Gediplomeerd zwemtrainer

John Smit is de jongste zwemtrainer bij de afdeling wedstrijd zwemmen van de Ridderkerkse zwemvereniging Poseidon'56. Afgelopen periode heeft hij na diverse uurtjes studie, voorbereidingen voor trainingen en wedstrijden met succes de examens gehaald voor het begeerde diploma "trainer wedstrijdzwemmen 3".
Bij de Ridderkerkse vereniging is men blij met de terugkeer van John Smit in deze functie. Hij kwam voorheen bij zwemwedstrijden voor Poseidon '56 en later voor MNC Dordrecht en schitterde diverse malen bij nationale kampioenschappen. Nu hoopt John dat ook als zwemtrainer te bereiken.
Nadat hij in 2015 het echte topzwemmen achter zich liet keerde Smit weer bij Poseidon'56. Hij bleef recreatief zwemmen en is daarbij de laatste jaren ook training gaan geven. Hij vindt het prachtig om zijn ervaringen over te brengen op andere zwemmers. "Wij hopen dat dit een impuls is om het wedstrijdzwemmen binnen Poseidon'56 naar een hoger niveau te brengen" aldus het bestuur.

John Smit

Bootcamp in zwembad

Vanaf woensdag 9 februari is er elke week Aqua Bootcamp in zwembad De Fakkel. Er wordt wekelijks van 19.15 tot 20.00 uur een pittige work-out in het water gegeven door personal trainer Robert Rijsdijk van Totally Healthy. Met deze bootcamp in (warm) water is er minder weerstand, waardoor er een kleinere kans is op blessures. Er kan ook zo goed aan de conditie worden gewerkt. Na de lessen kan er ontspannen worden in de sauna en het bubbelbad van het recreactiebad. Aqua Bootcamp bestaat uit een pilot van 10 lessen en deelname kost € 7,25 per les. Meedoen kan vanaf 16 jaar.