Wethouder Henk van Os sloeg de eerste paal voor de vierde fase
Wethouder Henk van Os sloeg de eerste paal voor de vierde fase Foto:

Succesvol met bedrijfsunits

Progam Vastgoedontwikkeling vult voor de vierde keer een deel van Cornelisland in met een bedrijfsverzamelcomplex. Deze vierde fase verrijkt het Ridderkerkse bedrijfsterrein met 46 bedrijfsunits van verschillende grootte. Alle units zijn al door verhuurders of toekomstige gebruikers gekocht.
"Naast 17 units van elk ± 200 m2 realiseren we hier ook 19 kleinere units voor zzp'ers. Daarnaast doen we voor het eerst in Ridderkerk 10 twee-onder-een kappers voor bedrijven. Daar hebben we in Rhoon al ervaring mee opgedaan en goede reacties op gekregen" zegt projectontwikkelaar Taco Verplanke. Progam was op Cornelisland al succesvol met drie projecten met bedrijfsverzamelgebouwen. Deze eerdere fases waren in totaal goed voor 54 bedrijfsunits. Ook hiervoor waren snel kopers en huurders gevonden. De ontwikkelaar realiseerde deze bedrijfsgebouwen met hetzelfde bouwteam. Voor aannemer Vrolijk is deze vierde fase alweer het vijftiende bouwproject dat voor Progam wordt gerealiseerd. Nu Cornelisland bijna vol is zal de ontwikkelaar met dit succesvolle concept weer naar andere locaties moeten uitkijken. Helemaal klaar in dit deel van Ridderkerk is men echter nog niet. Er zal nog een vijfde fase volgen. "Maar gezien het kavel dat daarvoor beschikbaar is krijgen die units een ander karakter. We gaan daar negen hallen van 1100 m2 met laad- en losdocks bouwen" aldus Verplanke.