Filmhuis draait in Het Plein

Filmhuis Ridderkerk vertoont op vrijdag 25 januari de Frans/Duitse film "Il y a longtemps que je t'aime", ook wel bekend onder de alternatieve titel "I've loved yo so long".
Deze film van regisseur Philippe Claudel gaat over twee zussen, die na een moord het contact met elkaar verliezen. Na vijftien jaar gevangenis krijgt de veroordeelde Juliette (gespeeld door Kristin Scott Thomas) tijdelijk onderdak bij haar zuster Léa (Elsa Zylberstein), die inmiddels getrouwd is en twee kinderen heeft gekregen. Het hoe en wat van de moord blijft lang geheim.
Voorafgaand aan deze filmvoorstelling zal Joke van der Neut een inleiding verzorgen. Het filmhuis draait de film in theater Het Plein aan het Koningsplein. De aanvang is 19.30 uur.
Toegangskaarten zijn voor € 5 te koop bij de Wereldwinkel aan de Schoutstraat 17 in Ridderkerk en op de avond zelf aan de zaal. Het Filmhuis Ridderkerk is een initiatief van het Gilde Ridderkerk.