De vrouwen van Poseidon wonnen de meeste duels
De vrouwen van Poseidon wonnen de meeste duels Foto:

Poseidon dames op titelkoers

Het eerste vrouwteam van Poseidon '56 blijft in de race voor het kampioenschap in de tweede klasse A. De Ridderkerkse dames wonnen afgelopen zaterdag onbedreigd van ZVL-1886 DA7. Het werd in zwembad De Fakkel 10-5.
Bij de al zekere overwinning vielen nog wat onnodige tegentreffers. Poseidon blijft met deze twee punten in het spoor van de koplopers BZ& PC DA2 en Z&PC Rotterdam DA2, die op 26 punten staan uit elf duels. Met evenveel gespeelde wedstrijd volgt Poseidon met een punt achterstand.

Middenmoter
Voor de heren van Poseidon lijkt er halverwege de competitie nog maar weinig op het spel te staan. Medekoploper De Kempvis H2 gunde de Ridderkerkse mannen zaterdag geen stuntje. Na de spannende uitwedstrijd in Spijkenisse (6-5) kan Poseidon in De Fakkel niet meer aanhaken voor een spannend slot. In de derde periode zag de ploeg een 4-3 voorsprong veranderen in een 4-7 achterstand. In het vierde part kon het verlies niet meer worden afgewend. De thuisploeg bleef op 5-9 steken. Na het derde vijf minuten deed de Poseidon-coach bij de scheidsrechters zijn beklag over het niet krijgen van een man meer situatie gedurende de hele wedstrijd. Dat gebeurde wel een paar keer in het laatste deel, maar Poseidon wist die kansen geen enkele keer uit te spelen. Na elf wedstrijden staat de ploeg nu als middenmoter op 16 punten. De koplopers hebben er inmiddels 30.