Seniorengym in Drievliet

In sommige wijken van Ridderkerk is bijna 1 op de 4 bewoners 65 jaar of ouder. Ook in de wijken Drievliet en 't Zand wonen veel senioren. Het is bekend dat bewegen en sociale contacten juist op oudere leeftijd enorm belangrijk zijn. Daarom biedt Facet Ridderkerk elke woensdag (m.u.v. de schoolvakanties) van 11.00 tot 12.30 uur een nieuwe gecombineerde beweegactiviteit aan voor senioren in sporthal Drievliet. Dit bewegingsuur wordt altijd gestart met een warming-up om de spieren en gewrichten los te maken. Ook met de verdere oefeningen wordt rekening gehouden met het niveau van de deelnemers. Er wordt zo rustig gewerkt aan de conditie, uithoudingsvermogen, stabiliteit en kracht. De lessen zijn speciaal ontwikkeld voor zowel mannen als vrouwen. Daarbij kan men wekelijks kiezen voor oefeningen met verschillende materialen of verschillende sporten aan de andere kant van de zaal. Christa van Gent verzorgt namens Facet de lessen. Zij is een gediplomeerd docente die al jaren lesgeeft. Voor de ingang van de sporthal moet men de trap tegenover de Coop op, maar de sporthal beschikt ook over een lift. Die is te vinden bij de parkeerplaatsen onder de sporthal. Voor meer informatie en aanmelding kan men contact opnemen met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk: 0180-432350 of jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.