Evelien Beens met de directeuren Cees Willem Dam en Steef Post
Evelien Beens met de directeuren Cees Willem Dam en Steef Post Foto:

Arbodienst ADXpert nu met driekoppige directie

De pioniersfase is allang achter de rug. ADXpert, gevestigd in Ridderkerk, is uitgegroeid tot een volwassen organisatie. De drive van de beginjaren is nog steeds aanwezig. Innoveren en investeren, in kwaliteit, kennis én in klantrelaties. Om ook de komende jaren de doelen te kunnen blijven realiseren, breidt de directie van ADXpert uit. Met ingang van 1 januari 2021 is Evelien Beens tot het directieteam toegetreden. Samen met Cees Willem Dam en Steef Post staat zij daarmee aan het roer van een eigentijdse en succesvolle arbodienst.
Evelien past uitstekend in het directieprofiel: menselijk, professioneel en pragmatisch. Naast acquisitie- en relatiemanagement gaat HRM onderdeel uitmaken van haar portefeuille. Haar ruime ervaring op HRM-vlak brengt zij mee.
“Wij zijn best kritisch wie bij ons komt werken. We willen dat iedereen met vreugde werkt en dat ook uitstraalt naar klanten”, bevestigt Steef. Dat is ook de filosofie waar Evelien in gelooft: “Dat mensen met plezier hun werk verrichten, zorgdragen voor je mensen. Al het andere valt dan vanzelf op zijn plek.”

Wie is Evelien?
Evelien heeft Human Resource Management aan de Universiteit van Tilburg gestudeerd. De verdiepende Master Psychologie Arbeid, Gezondheid en Organisatie (PAGO) volgde zij aan de Universiteit van Utrecht. Verder volgde zij de post-hbo-opleiding Professioneel Coach. Haar studiekeuze kenmerkt wie zij is. Gericht op welzijn en bevlogenheid van medewerkers in een gezonde organisatie. De rode draad in haar arbeidsverleden is duidelijk zichtbaar. Mensgerichte organisaties passen bij Evelien. Tot 2018 is zij HR Advisor bij het internationaal groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan, een familiebedrijf met circa 3500 medewerkers. Sinds 2018 is zij werkzaam bij ADXpert in de rol van loopbaan- en re-integratiecoach.

Aanpak die werkt
ADXpert is een eigentijdse arbodienst, dat staat buiten kijf. Maar hoe is dat zichtbaar voor klanten? Steef: “Door verzuimaanpak te zien als schadelastbeperking, pragmatisch mee te denken met de klant, zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. De arbodienst als sparringpartner.”
In aanvulling hierop noemt Evelien de-medicalisering van verzuimbegeleiding door het aanbieden van arbeidskundige consulten.
“In dit soort gesprekken kijkt de arbeidsdeskundige of coach naar het totaalplaatje en niet alleen naar klachten en beperkingen. We richten ons juist op wat nog wel kan. Onze klanten waarderen deze aanpak sterk. Het is laagdrempelig, ook voor de werknemer. Het leidt vaak tot een voor alle partijen gewenste oplossing.”

Rechtsbijstand
ADXpert levert een breed dienstenpakket. Dat maakt dat zij dé ideale partner is voor werkgevers voor alle zaken die met arbo, ziekte en verzuim op de werkvloer te maken hebben. “Zo bieden wij sinds 2020 rechtsbijstand voor werkgevers op het terrein van sociale zekerheid”, vult Cees Willem aan. “Belangen kunnen groot zijn en de bedragen zijn vaak aanzienlijk. Het vereist diepgaande kennis van het socialezekerheidsstelsel en juridische expertise. Door die kennis zelf in huis te hebben, maken wij voor onze klanten dankzij een multidisciplinaire aanpak hét verschil.”

Stress en burn-out
Met het oog op de maatschappelijke omstandigheden richt ADXpert zich in de komende jaren ook op belangrijke thema's zoals stress en burn-out en duurzame inzetbaarheid. Vanuit Ridderkerk bedient ADXpert klanten die in de meeste gevallen gevestigd zijn in de zuidelijke Randstad.
Steef: "Klanten met meerdere vestigingen verspreid door het land staan wij bij. Deze landelijke dekking kunnen wij bieden dankzij onze vaste kern professionals met wie wij samenwerken”.