Met peuters in beweging

Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer start deze maand met een nieuwe cursus voor peuters. Op 22 januari van kunnen peuters in de leeftijd van 2½ tot 4 jaar van 12.30 tot 13.30 uur op verantwoorde wijze deelnemen aan de cursus peuterdans/gymnastiek onder leiding van Juliette Barzilaij.
Lopen over de balk, kruipen door de tunnel en springen over de vijver en pas op voor de krokodil! Samen met Juf Juul leren de kinderen de wereld van peutergym ontdekken. Aan de hand van thema’s leren ze op een speelse manier verschillende oefeningen. Motorische ontwikkeling, zowel kleine als grove motoriek komen aan bod. Iedere les beginnen ze met een dansje, krijgen ze uitleg over het wekelijkse nieuwe parcours en gaan ze met de juf aan de slag. Aan het einde van de les sluiten ze af met een gezamenlijk spel. Plezier en ontwikkeling staat voorop in de lessen van Juf Juul.
De cursus bestaat uit acht lessen en kost € 28,00. Aanmelden kan via info@sws-slikkerveer.nl met vermelding van adresgegevens, de naam van het kind en de leeftijd.
Ook in het nieuwe jaar zullen de corona-regels strikt worden nageleefd. Dit houdt voor deze cursus in, dat ouders niet in de speelzaal aanwezig kunnen zijn. Zij kunnen in de inloopruimte van WVC Slikkerveer wachten. Deze ruimte is ook ingedeeld met plekken op 1,5 meter afstand van elkaar.

Online nieuwjaarsconcert

Op zaterdag 9 januari 2021 wordt voor de veertiende keer in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes een populair nieuwjaarsconcert gegeven. Dit keer zonder publiek, maar online kan men het hele programma meemaken. Het programma wordt gebracht door het emsemble ‘Take Five', bestaande uit Leon Koppelman (panfluit), Annette Jumelet (viool), Peter Koetsveld (klarinet), Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano).
Vanaf 19:30 start de live-uitzending op het YouTube-kanaal van Marien Stouten. Dit concert is voor iedereen gratis te bekijken. Wel wordt er bij het filmpje een link geplaatst, zodat er digitaal ‘gedoneerd' kan worden voor de onkosten.