Een karretje met chocoladewensen voor 't Ronde Sant
Een karretje met chocoladewensen voor 't Ronde Sant Foto:

Rotary Ridderkerk De Waal verrast 't Ronde Sant

Net voor de jaarwisseling verraste Rotaryclub Ridderkerk De Waal de zorgmedewerkers van ’t Ronde Sant in Ridderkerk-Het Zand met een dikke plak chocolade met een hartewens. De Rotarians wilden zo toch nog even lekker uitpakken voor het verpleeghuis, waarmee ze al jaren een warme band hebben.
Rotary Ridderkerk De Waal heeft bij 't Ronde Sant een mooie traditie opgebouwd met het verzorgen van een jaarlijkse familiedag. In de versierde binnentuin staan de leden van de Rotary elk jaar zelf klaar achter kraampjes met drankjes en lekkernijen. Ook wordt er dan gezorgd voor livemuziek en verschillende attracties.

Hart onder de riem
Dit jaar zat dit zomerfeest door de coronabeperkingen niet in. Om kenbaar te maken dat ’t Ronde Sant bij de Rotaryclub diep in het hart zit werd een beroep gedaan op chocolatier Wilco Rijkers van Chocolamore in Ridderkerk voor het maken van 150 wenskaarten van chocolade. Deze traktatie voor het zorgpersoneel werd op 30 december namens de Rotary bij de entree van ’t Ronde Sant overhandigd door Paul van der Bol en Jaap Stok: “In deze sombere tijden verdienen de zorgmedewerkers meer dan een hart onder de riem.”